Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Cinemode.grCinemode.gr
    Facebook X (Twitter)
    • Home
    • Cinema
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
      • CINEMA ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
    • Movie Trailers
    • Τηλεοπτικές Σειρές
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΩΝ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Μικρού Μήκους
    • Music Films
    • Contact
    Cinemode.grCinemode.gr
    Home»Cinema»Κριτικές Ταινιών»Κριτική: “El Ataud de Cristal”
    Κριτική: "El Ataud de Cristal"
    Κριτικές Ταινιών

    Κριτική: “El Ataud de Cristal”

    Λήδα Ειρήνη ΑδάμουΑπό Λήδα Ειρήνη Αδάμου20/05/2017Δεν υπάρχουν Σχόλια

    “Η Αμάντα, μια πετυχημένη ηθοποιός, βρίσκεται εγκλωβισμένη στην λιμουζίνα, η οποία την μεταφέρει για να παραλάβει το βραβείο της, σε μια τιμητική γι’ αυτήν εκδήλωση. Ταυτόχρονα μια παραμορφωμένη «φωνή», διαμέσου μιας κάμερας (η οποία είναι τοποθετημένη στο διαχωριστικό απ’ τα μπροστινά καθίσματα της λιμουζίνας) της υποδεικνύει τι να κάνει. Η επίμονη άρνηση της Αμάντα να συμμορφωθεί όμως με τις εντολές της εν λόγω «φωνής» (που αποδεικνύεται πως ανήκει σε κάποια «ανταγωνίστρια» της ηθοποιού από το παρελθόν) επρόκειτο να προκαλέσει μεγαλύτερο κακό στην ίδια, απ’ ό,τι αναμενόταν να πάθει…”

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    Με μια εξαιρετική σκηνοθεσία, την οποία υπογράφει ο Haritz Ζubillaga, το “Γυάλινο Φέρετρο”, όπως μεταφράζεται ελεύθερα η ταινία “El Ataud de Cristal”, εκτός του ότι έκλεψε την παράσταση του φετινού Horrorant Φεστιβάλ Κινηματογράφου “Νύχτες Τρόμου” (“Fright nights”), με την παρουσία της πρωταγωνίστριας Paola Bontempi να μένει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των θεατών, απέσπασε (στα πλαίσια πάντα του φεστιβάλ) και τρία βραβεία, αυτό της καλύτερης εικόνας, αυτό του καλύτερου σκηνοθέτη και τέλος αυτό της καλύτερης ηθοποιού.

    Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η κινηματογράφηση του εν λόγω φιλμ ενώ ταυτόχρονα, ό,τι διαδραματίζεται στα πλαίσια της εξωπραγματικής «λιμουζίνας της κόλασης» (Hell limo), αντανακλά μια άλλη πραγματικότητα, πολύ διαφορετική απ’ αυτήν που θα ανέμενε κανείς στα πλαίσια του εσωτερικού μιας λιμουζίνας.

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    Η Αμάντα καλείται λοιπόν να ανταποκριθεί στο σκληρό ρόλο της «υποτακτικής», στο σαδομαζοχιστικό παιχνίδι, που της επιτάσσει μια παραμορφωμένη (αρχικά ανδρική και έπειτα γυναικεία) «φωνή» που διατηρεί, όπως ισχυρίζεται, τον έλεγχο της λιμουζίνας, ζητώντας εκδίκηση για ένα παρελθοντικό «παραστράτημα» της διάσημης ηθοποιού σε βάρος της…

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    Ως συνέπεια αυτού η «φωνή, που της απευθύνεται μέσω μια κάμερας, η οποία είναι τοποθετημένη πίσω από τα μπροστινά καθίσματα της, θα υποβάλλει την πετυχημένη ηθοποιό σε μια σειρά από εξευτελιστικές ως και ιδιαίτερα προκλητικές και επικίνδυνες για τη ζωή της (Αμάντα) διαδικασίες…

    Σε μια εκπληκτική παραγωγή της Basque Films και με εμφανές το Bdsm στοιχείο και ξεκάθαρους τους ηθικούς προβληματισμούς περί καλού και κακού, η ταινία “Glass Coffin” τραβάει μέχρι τα άκρα την υπόθεση, αποφεύγοντας διακριτικά τους συσχετισμούς με θρησκευτικού τύπου αναγωγές, καθώς αναδεικνύει πως η καλοσύνη του ατόμου δεν εξαρτάται από τους ηθικούς του φραγμούς.
    Σε σχετική ερώτηση μάλιστα, που διατύπωσα στην ηθοποιό μετά το πέρας της προβολής, τόνισε πως ούτε αυτή ούτε ο σκηνοθέτης διακρίνουν στην ταινία τους θεολογικού τύπου αναφορές.

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    “Ανέξαρτητα του αν είσαι ορθόδοξος ή καθολικός, η ηθική του καθενός είναι κάτι το σχετικό”, σημείωσε αναφορικά η Bontempi.
    Στην ενδιαφέρουσα ερώτηση πάλι ενός θεατή για το αν η «φωνή», που ελέγχει την λιμουζίνα, αποτελεί ουσιαστικά τη φωνή της συνείδησης της πρωταγωνίστριας, η ηθοποιός απάντησε, «πως ναι θα μπορούσε τόσο η Αμάντα όσο και η υποτιθέμενη φωνή της συνείδησης της, να αποτελούν όντως τις δύο διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος».

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    Παρά ταύτα η ταινία, όπως αποδεικνύεται, δεν διστάζει να εστιάσει στον αθέμιτο ανταγωνισμό δυο γυναικών, που διεκδίκησαν κάποτε τον ίδιο ρόλο, διαδικασία που κατέστησε την μια κερδισμένη και την μια ηττημένη…
    Το δίπολο αυτό βέβαια επιτυχίας–αποτυχίας, που κατακλύζει όλη την ταινία, δείχνει (καθώς εξελίσσεται η πλοκή της) όχι μόνο να ανατρέπεται από το γεγονός ότι η αποτυχημένη αντίζηλος είναι πλέον αυτή που κινεί τα νήματα, στα πλαίσια της λιμουζίνας, η οποία δεν διστάζει να αμφισβητήσει μάλιστα την ηθική υποστάση της Αμάντα (ίσως και την αξία της ως ηθοποιού), καθώς της επισημαίνει χαρακτηριστικά «Αμάντα όντως πιστεύεις ότι είσαι η καλή της υπόθεσης»; (Amanda…do you honestly believe that you ‘re a good person?).

    Κριτική: "El Ataud de Cristal"

    Όσον αφορά τέλος στο καστ της ταινίας να αναφέρουμε πως η πρωταγωνίστρια, Paola Bontempi, είναι αυτή που σηκώνει στους ώμους της το βάρος της ταινίας, “Γυάλινο Φέρετρο”, καθώς αποτελεί ουσιαστικά την μια και μοναδική ηθοποιό της ταινίας.

    Στη σκηνοθεσία βρίσκεται φυσικά ο Haritz Zubillagen, που υπογράφει και το σενάριο από κοινού με τον Aitor Eneriz. Όπως προαναφέρθηκε, η Bontempi παρευρέθηκε, μαζί με τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από την εξαιρετική επίσης παραγωγή, Galder Gaztelu–Urrutia, στα πλαίσια του τέταρτου Horrorant Festival “Fright nights”, αφήνοντας μας τις καλύτερες εντυπώσεις…

    Δείτε το trailer:

    7.8 Awesome
    • Σκηνοθεσία 8,5
    • Σενάριο 7
    • Ερμηνείες 8
    • Παραγωγή 8
    • Κριτική Χρηστών (8 Ψήφοι) 6.6
    Διαφημίσεις
    Μοιραστείτε. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Λήδα Ειρήνη Αδάμου

    Χαίρετε! Με λένε Λήδα και το όνειρο μου ήταν πάντοτε να ασχοληθώ με μια κάμερα! Καθότι δε διέθετα βέβαια το ταλέντο του σκηνοθέτη, αποφάσισα να κινηθώ διαφορετικά και να ερμηνεύω αυτό που θέλει να μου δείξει ο σκηνοθέτης. Κατά την πορεία μου αυτή συνειδητοποίησα, πως η ερμηνεία ή αλλιώς η κριτική μιας ταινίας, κάθε άλλο παρά υπόθεση υποκειμενική(ανάλογα δηλαδή με την οπτική ματιά του καθενός) είναι! Υπάρχει επομένως μια κατ’ ουσία αντικειμενικότητα στο πως μπορεί να προσεγγίσει κανείς ένα φιλμ. Προσωπικά πιστεύω πως τρεις είναι οι οπτικές του: α) το βλέμμα του σκηνοθέτη β) το βλέμμα του μεμονωμένου θεατή και γ) το βλέμμα του κοινού. Συνεπώς, μόνο μέσα από τη σύνθεση των τριών αυτών οπτικών είναι, κατά τη γνώμη μου, πιθανό να προσεγγίσει κάποιος την αλήθεια, που αντανακλά μια ταινία…

    Σχετικα Αρθρα

    6.8

    Κριτική Στο “The Killer” Του David Fincher

    14/11/2023
    6.8

    Κριτική Στο “Come True” Του Anthony Scott Burns

    22/03/2021
    7.5

    Κριτική στο “Let Him Go” του Thomas Bezucha

    28/12/2020
    7.0

    Κριτική Στο “Sound of Metal” Του Darius Marder

    12/10/2020
    Σχολιάστε

    Τα σχόλια έχουν κλείσει.

    • Αφιερωματα TV

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Οκτωβρίου

    29/09/2025

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Σεπτεμβρίου

    01/09/2025
    • Αφιερωματα Ταινίες

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Οκτώβριο

    03/10/2025

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Σεπτέμβριο

    06/09/2025
    Διαφημισεις
    • Μουσικα Φιλμ

    Trailer Από Το Μουσικό Φιλμ “Depeche Mode M”

    17/09/2025
    Διαφημισεις
    • Ταινιες Μικρου Μηκους

    Ταινία Μικρού Μήκους: “Portrait of God”

    12/07/2025
    Διαφημισεις
    Τελευταια Αρθρα

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “Amadeus”

    14/10/2025

    Trailer Από Το Θρίλερ “Send Help”

    14/10/2025

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “All Her Fault”

    10/10/2025

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “Wonder Man”

    10/10/2025
    Κριτικές
    8.1

    Κριτική Στο “American Primeval”

    27/01/2025
    8.0

    Κριτική Στο “The Day of the Jackal”

    27/12/2024
    8.8

    Κριτική Στο “Shogun” Του FX

    13/05/2024
    6.8

    Κριτική Στο “The Killer” Του David Fincher

    14/11/2023
    Σχετικα

    Η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή των άρθρων του cinemode.gr μπορεί να γίνεται χωρίς την συγκατάθεση μας, αν και εφόσον στην σελίδα όπου δημοσιεύονται αναφέρεται ξεκάθαρα η πηγή του αυθεντικού άρθρου, με link που οδηγεί στο site μας. [π.χ Πηγή: www.cinemode.gr/link-του-αρθρου-μας]

    Ολα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο cinemode.gr είναι πρωτότυπα και όχι αναδημοσιεύσεις, με εξαίρεση τα αποσπάσματα συνεντεύξεων και τις υποθέσεις-πλοκές ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών, που έχουν μεταφραστεί απο τα επίσημα ξενόγλωσσα κείμενα των στούντιο παραγωγής ή τις επίσημες ελληνικές εταιρείες διανομής. Πολλές απο τις εικόνες των άρθρων είναι δικής μας γραφιστικής δημιουργίας και η χρήση τους απο τρίτους, χωρίς την απόδοση πηγής δεν επιτρέπεται.

    Facebook X (Twitter)
    © 2025 Cinemode.gr

    Γράψτε τον όρο και πατήστε Enter για την αναζήτηση. Πατήστε Esc για να ακυρώσετε.