Facebook Twitter
    Cinemode.grCinemode.gr
    Facebook Twitter
    • Home
    • Cinema
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
      • CINEMA ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
    • Movie Trailers
    • Τηλεοπτικές Σειρές
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΩΝ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Μικρού Μήκους
    • Music Films
    • Contact
    Cinemode.grCinemode.gr
    Home»Cinema»Κριτικές Ταινιών»Κριτική Στο “The Invisible Man” Του Leigh Whannel
    Κριτική Στο "The Invisible Man" Του Leigh Whannel
    Κριτικές Ταινιών

    Κριτική Στο “The Invisible Man” Του Leigh Whannel

    Λήδα Ειρήνη ΑδάμουΑπό Λήδα Ειρήνη Αδάμου11/03/2020Δεν υπάρχουν Σχόλια

    “Αν και η σχέση μας ήταν κάθε άλλο παρά τέλεια, πίστευα ότι θα μου μιλούσες αντί να με εγκαταλείψεις..
    Adrian Griffin (Οπτικός Επιστήμονας)”

    “Η Cecilia είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας. Όντας επανειλημμένως κακοποιημένη από τον ιδιοφυή επιστήμονα σύζυγο της, Adrian, θα αποφασίσει να τα αφήσει όλα πίσω και να αποδράσει από το πολυτελές τους σπίτι. Ο υπέρμετρος ναρκισσισμός που διακατέχει όμως τον Adrian, θα τον ωθήσει στην βίαιη καταδίωξη της. Μη καταφέρνοντας βέβαια ποτέ να φέρει την Cecilia πίσω, o Adrian θα αυτοκτονήσει, αφήνοντας στην σύζυγο του πέντε εκατομμύρια δολάρια, τα οποία θα της δοθούν, εφόσον αυτή κριθεί ψυχικά υγιής. Αν και η Cecilia αποδέχεται την «κληρονομιά», ένα ντόμινο ανεξέλεγκτων συναισθηματικών αντιδράσεων εκ μέρους της θα «συνοδεύσει» την απόφαση της αυτή, κάνοντας την όχι μόνο να αμφισβητεί ότι ο Andrian είναι νεκρός αλλά ωθώντας την προς ολοταχώς, στην τρέλα…”

    Κριτική Στο "The Invisible Man" Του Leigh Whannel

    Όταν η αιτία, για να δομήσει ένας σκηνοθέτης μια ταινία, είναι η ενδοοικογενειακή βία, το ζήτημα μπορεί να λάβει τέτοιες διαστάσεις, που ο δημιουργός να καταλήξει να αναφέρεται όχι σε κάποιο μεμονωμένο, προσωπικής φύσεως, ζήτημα αλλά σε ένα πολυσύνθετο κοινωνικό ζήτημα, που φαντάζει όντως αναιτιολόγητο μπροστά στις εφευρέσεις και τα τεχνολογικά επιτεύγματα του 21ου αιώνα.

    Αυτό είναι το πρώτο πράγμα συνεπώς, που ο Leigh Whannel επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει πετυχημένα στο φιλμ του, “The Invisible Man”, βομβαρδίζοντας μας με εικόνες μιας τεχνολογικής εποχής στο απόγειο της, και από την άλλη εκθέτοντας μας «εσώτερες» καταστάσεις, που η ανθρωπότητα δεν έχει ακόμη λύσει. Και για να γίνει κάποιος σαφέστερος ως προς το παραπάνω, «Όσες γέφυρες και αν άνθρωπος χτίσει και όσους κόσμους και αν ενώσει, το ζήτημα των προβληματικών ανθρωπίνων σχέσεων παραμένει ανεπίλυτο»…

    Κριτική Στο "The Invisible Man" Του Leigh Whannel

    Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί κανείς στο βιβλίο του “Emotional Intelligence (Why It Can Matter More Than IQ;)” του Daniel Goleman, όπου θίγεται άρτια το κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη, μπορεί και να “μετράει”, περισσότερο απ’ όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του μυαλού του ατόμου.
    Το βιβλίο συναντά τα λόγια της Cecilia για τον σύζυγο της Andrian, πληρέστερα ίσως και από την νουβέλα του H.G Wells, στο οποίο και βασίστηκε η ταινία “The Invisible Man”, το σενάριο της οποίας υπογράφει επίσης ο Leigh Whannel. Όπως επισημαίνει λοιπόν χαρακτηριστικά η Cecilia, «Ήταν κοινωνιοπαθής, ήθελε να έχει τον έλεγχο σε όλα».

    Κριτική Στο "The Invisible Man" Του Leigh Whannel

    Η κοινωνιοπάθεια λοιπόν, αυτός ο όρος που περιγράφει τα άτομα που δεν είναι ικανά να συναισθάνονται τους συνανθρώπους τους (George E.Partridge), είναι αυτό που εκμαιεύει κανείς από τα «λεγόμενα» του σεναρίου του Whannel και αποτελεί βασικά και το κεντρικό νόημα της ταινίας.
    (Να σημειωθεί στο σημείο αυτό και προς κατανόηση της ουσίας του σεναρίου, πως ο ίδιος όρος, με το προσωνύμιο όμως «απάθεια», είχε θιγεί και στο “Seven” του David Fincher, σ’έναν από τους διαλόγους του ντετέκτιβ Mills με τον ντετέκτιβ Somerset, όταν ο πρώτος είχε αναφέρει στον δεύτερο «Το να μην ενδιαφέρομαι για τους ανθρώπους, δεν βγάζει νόημα»).

    Η επιστημονικά τεκμηριωμένη συνεπώς οπτική στο ζήτημα της «βίας κατά των γυναικών» (και όχι οι τετριμμένες επικλήσεις στο συναίσθημα, που θυματοποιούν το «αδύναμο» φύλο), συνοδεύεται από μια άξια λόγου παραγωγή, πράγμα που καθιστά επιτακτικό να παρακολουθήσει κανείς το “The Invisible Man”, στην κινηματογραφική αίθουσα…

    Κριτική Στο "The Invisible Man" Του Leigh Whannel

    Τέλος οι ερμηνείες, απολαυστικές, συμπληρώνουν το «αριστοτεχνικό» που διακρίνει το κάθε κομμάτι του παζλ της ταινίας, με μια Elizabeth Moss, στο ρόλο της Cecilia να αναδεικνύεται σε μια σταθερά ανερχόμενη υποκριτική δύναμη!

    Στο ρόλο του Invisible Man βρίσκεται ο Olive Jackson-Cohen (“The Haunting of Hill House”), ενώ πρωταγωνιστούν επίσης οι Aldis Hodge (“Straight Outta Compton”), Harriet Dyer (“The InBetween”), Storm Reid, Benedict Hardie, Amali Golden, Sam Smith, Anthony Brandon Wong, Zara Michales.

    To “The Invisible Man” κυκλοφορεί στις σκοτεινές αίθουσες ήδη από τις 5 Μαρτίου…

    Δείτε το trailer:

    6.9 Awesome
    • Σκηνοθεσία 6.5
    • Σενάριο 6.5
    • Ερμηνείες 7
    • Παραγωγή 7.5
    • Κριτική Χρηστών (9 Ψήφοι) 5.9
    Διαφημίσεις
    Μοιραστείτε. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Λήδα Ειρήνη Αδάμου

    Χαίρετε! Με λένε Λήδα και το όνειρο μου ήταν πάντοτε να ασχοληθώ με μια κάμερα! Καθότι δε διέθετα βέβαια το ταλέντο του σκηνοθέτη, αποφάσισα να κινηθώ διαφορετικά και να ερμηνεύω αυτό που θέλει να μου δείξει ο σκηνοθέτης. Κατά την πορεία μου αυτή συνειδητοποίησα, πως η ερμηνεία ή αλλιώς η κριτική μιας ταινίας, κάθε άλλο παρά υπόθεση υποκειμενική(ανάλογα δηλαδή με την οπτική ματιά του καθενός) είναι! Υπάρχει επομένως μια κατ’ ουσία αντικειμενικότητα στο πως μπορεί να προσεγγίσει κανείς ένα φιλμ. Προσωπικά πιστεύω πως τρεις είναι οι οπτικές του: α) το βλέμμα του σκηνοθέτη β) το βλέμμα του μεμονωμένου θεατή και γ) το βλέμμα του κοινού. Συνεπώς, μόνο μέσα από τη σύνθεση των τριών αυτών οπτικών είναι, κατά τη γνώμη μου, πιθανό να προσεγγίσει κάποιος την αλήθεια, που αντανακλά μια ταινία…

    Σχετικα Αρθρα

    Το FX Ετοιμάζει Τη Σειρά “The Veil” Του Steven Knight

    03/08/2022

    Νέο Trailer Από Το “Shining Girls”

    29/03/2022

    Trailer Από Την Νέα Σειρά “Shining Girls”

    07/02/2022
    6.8

    Κριτική Στο “Come True” Του Anthony Scott Burns

    22/03/2021
    Σχολιάστε

    Τα σχόλια έχουν κλείσει.

    • Αφιερωματα

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Φεβρουαρίου

    01/02/2023

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Φεβρουάριο

    01/02/2023
    Διαφημισεις
    • Μουσικα Φιλμ

    Trailer Από Το Ντοκιμαντέρ “Meet Me In The Bathroom”

    07/10/2022
    Διαφημισεις
    • Ταινιες Μικρου Μηκους

    Trailer Από Το “Jackals & Fireflies” Του C. Kaufman

    23/01/2023
    Διαφημισεις
    Τελευταια Αρθρα

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “Liaison”

    07/02/2023

    Trailer Από Το Δραματικό Θρίλερ “The Blaze”

    07/02/2023

    Trailer Από Το Θρίλερ Τρόμου “Spoonful of Sugar”

    07/02/2023

    Trailer Από Το “The Portable Door”

    06/02/2023
    Κριτικές
    8.6

    Κριτική Στη Μίνι Σειρά “The Offer”

    27/06/2022
    8.0

    Κριτική Στη Πρώτη Σεζόν Της Σειράς “Severance”

    11/04/2022
    7.5

    Κριτική Στη Σειρά Τρόμου “Chapelwaite”

    26/10/2021
    7.5

    Κριτική Στην Τηλεοπτική Σειρά “Katla” Του B. Kormakur

    25/06/2021
    Σχετικα

    Η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή των άρθρων του cinemode.gr μπορεί να γίνεται χωρίς την συγκατάθεση μας, αν και εφόσον στην σελίδα όπου δημοσιεύονται αναφέρεται ξεκάθαρα η πηγή του αυθεντικού άρθρου, με link που οδηγεί στο site μας. [π.χ Πηγή: www.cinemode.gr/link-του-αρθρου-μας]

    Ολα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο cinemode.gr είναι πρωτότυπα και όχι αναδημοσιεύσεις, με εξαίρεση τα αποσπάσματα συνεντεύξεων και τις υποθέσεις-πλοκές ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών, που έχουν μεταφραστεί απο τα επίσημα ξενόγλωσσα κείμενα των στούντιο παραγωγής ή τις επίσημες ελληνικές εταιρείες διανομής. Πολλές απο τις εικόνες των άρθρων είναι δικής μας γραφιστικής δημιουργίας και η χρήση τους απο τρίτους, χωρίς την απόδοση πηγής δεν επιτρέπεται.

    Facebook Twitter
    © 2023 Cinemode.gr

    Γράψτε τον όρο και πατήστε Enter για την αναζήτηση. Πατήστε Esc για να ακυρώσετε.