Facebook Twitter
    Cinemode.grCinemode.gr
    Facebook Twitter
    • Home
    • Cinema
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
      • CINEMA ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
    • Movie Trailers
    • Τηλεοπτικές Σειρές
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΩΝ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Μικρού Μήκους
    • Music Films
    • Contact
    Cinemode.grCinemode.gr
    Home»Cinema»Κριτικές Ταινιών»Κριτική Στο “Tenet” Του Christopher Nolan
    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan
    Κριτικές Ταινιών

    Κριτική Στο “Tenet” Του Christopher Nolan

    Λήδα Ειρήνη ΑδάμουΑπό Λήδα Ειρήνη Αδάμου26/08/2020Δεν υπάρχουν Σχόλια

    “Ένας Αμερικάνος κατάσκοπος, χωρίς όνομα, «πρωταγωνιστεί» στην μυστηριώδη αποστολή της «σωτηρίας του κόσμου» από μια αόρατη απειλή, που προσομοιάζει στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Με κύριο όπλο του την επιστήμη (αρχή της εντροπίας), ο «Πρωταγωνιστής» αναζητά, από κοινού με τους συνεργάτες του, τον αλγόριθμο μιας κάψουλας, που αναστρέφει το χρόνο. Με την βοήθεια συνεπώς των «επερχόμενων γενεών» θα επιχειρήσει να ανατρέψει τα «δόλια» σχέδια του Ρώσου μεγιστάνα, Andrei Sator, και τη συμμορίας του, που επιθυμεί να καταστρέψει την εν λόγω «χρονοκάψουλα» και κατά συνέπεια, το μέλλον αυτού του κόσμου…”

    Ο Christofer Nolan αναβιώνει στο “Tenet” (Δόγμα) το φάντασμα του Ψυχρού Πολέμου, χρησιμοποιώντας πάντα την έννοια του μέτρου της αταξίας (aka εντροπία) υπέρ του πρωταγωνιστή του φυσικά, τον οποίο υποδύεται ο John David Washington, έναντι μιας αέναης… ρώσικης απειλής.

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Η προβληματική συνεπώς του “Tenet” (του οποίου ο Nolan υπογράφει και το σενάριο), πέραν του ότι διαμορφώνεται γύρω από το ζήτημα (όπως προείπαμε) της εντροπίας, αφορά ξεκάθαρα (χωρίς φόβο και πάθος) την εκ Ρωσίας απειλή εις βάρος των Αμερικανών, την οποία εν προκειμένω ο Nolan, τοποθετεί στο μέλλον, αν και αποτελεί για πολλούς από μας (τους θεατές!), ένα γεγονός που ανήκει εδώ και κάμποσο καιρό στο παρελθόν…

    Ο δεξιοτέχνης σκηνοθέτης δεν αφήνει βέβαια τα πράγματα ως έχει! Για να πιάσει και μας τους ξεχασιάρηδες στην «φάκα» της προβληματικής του, καθότι εύκολα θα μπορούσε να έχει οδηγηθεί η ανθρωπότητα (βάσει Ψυχρού Πολέμου) σ’ ένα τρίτο ενδεχόμενο αιματοκύλισμα, χρησιμοποιεί το τέχνασμα της αναστροφής του χρόνου. Τοιουτοτρόπως δύναται ο θεατής να εικάσει, πως ότι τοποθετεί χρονικά ο σκηνοθέτης στο “Tenet” στο άμεσο μέλλον, θα μπορούσε άνετα (βάσει αναστροφής του χρόνου) να ανήκει στο παρελθόν…

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Και κάπου σ’ αυτό το σημείο έρχεται να κολλήσει και το “Δόγμα” (Tenet) της εντροπίας, το νέο μήλο της έριδος μεταξύ των δύο αντίπαλων δεών. Η Αρχή της Εντροπίας (το μέτρο της αταξίας) είναι η νέα αιτία μιας επικείμενης μάχης. Η αναστροφή του χρόνου είναι πάλι αυτή, που θα βοηθήσει τους Αμερικανούς να βρουν πρώτοι τον αλγόριθμο που μετρά την αταξία, πριν τον βρουν οι Ρώσοι και τον αφανίσουν από προσώπου γης. Μπερδευτήκατε ή ακόμη;

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Το μαγικό που καταφέρνει εδώ ο Nolan, είναι να εισάγει στο κινηματογραφικό σύμπαν την Αρχή της Αταξίας, να φλερτάρει και να παίξει αρκούντως με τον όρο αυτό, και ας έχει ταυτόχρονα δομήσει ένα όχι και τόσο εύκολο στην ανάγνωση, σενάριο. Προσωπικά μου αρκεί, καθώς το μόνο που μέχρι στιγμής εισέπραττα από τις αμερικάνικες, τύπου blockbuster ταινίες, ήταν το Δόγμα “τάξη και ασφάλεια”…

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Αλλά ο Christofer Nolan, δεν δύναται να χαρακτηρισθεί μόνο ως προς τα προκείμενα σκηνοθέτης με ταυτότητα, καθώς παρακολουθώντας κανείς το “Tenet”, μπορεί να διακρίνει την απουσία δίπολων (τύπου καλό-κακό) στην σκηνοθετική του απόπειρα, απουσία που όχι μόνο έχουμε διακρίνει σε προηγούμενες ταινίες αλλά και που γεννά περαιτέρω τα all time classic προβοκατόρικα ερωτήματα «Τι ακριβώς γίνεται εδώ πέρα» και «Ποιος είναι ποιος»;

    Και πρωτοπόρος και προβοκάτορας επομένως ο Nolan? Όχι ακριβώς, αν σκεφτεί κανείς πως στο κινηματογραφικό σύμπαν του κάθε Nolan (που βασίζεται σε ιστορικά τεκμήρια), οι Αμερικάνοι της τάξης είναι λογικό να αναζητούν το μέτρο της αταξίας, προκειμένου να προστατευθούν από το επικείμενο χάος, που ρίχνει βαριά την σκιά του στις επερχόμενες γενιές.

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Από την αντίπερα όχθη τι πιο αναμενόμενο από την προσπάθεια των Ρώσων, να αποζητούν να καταστρέψουν οτιδήποτε οδηγεί στον δρόμο προς την αρχή της δημιουργίας (το χάος δηλαδή), μόνο και μόνο για να μην πέσει στα χέρια των κακών Αμερικανών; Και όταν μάλιστα ο χρόνος λειτουργεί ανάστροφα, είναι σαν να ζει κανείς την κινηματογραφική εμπειρία μιας live μάχης με φόντο την απόβαση στο φεγγάρι, στο πλαίσιο της οποίας έχει μεταφερθεί, με χρονοκάψουλα φυσικά.

    Όπως προαναφέραμε, ο Nolan σκηνοθετεί και ως συνήθως υπογράφει και το σενάριο. Όσον αφορά τους υπόλοιπους συντελεστές πίσω απο τις κάμερες, εκεί συναντούμε αρκετά ηχηρά ονόματα όπως αυτό του Hoyte van Hoytema (“Interstellar”, “Dunkirk”) στην θέση του κινηματογραφιστή, του μουσικοσυνθέτη Ludwig Göransson (“Black Panther”, “Venom”) και του Nathan Crowley (“The Dark Knight”) στη θέση του production designer.

    Κριτική Στο "Tenet" Του Christopher Nolan

    Πρωταγωνιστούν οι John David Washington (“BlacKkKlansman”), Kenneth Branagh (“Murder on the Orient Express”), Robert Pattinson (“Twilight”), Elizabeth Debicki (“The Great Gatsby”), Aaron Taylor-Johnson (“Kick-Ass”), Clémence Poésy (“In Bruges”), Dimple Kapadia και φυσικά τον Michael Caine, που έχει συμμετάσχει σχεδόν σε όλα τα φίλμ του Christopher Nolan.

    Το “Tenet” του Christofer Nolan κυκλοφορεί στο σινεμά στις 26 Αυγούστου, από την Tanweer.

    Δείτε το trailer:

    6.6 Awesome
    • Σκηνοθεσία 6.5
    • Σενάριο 5
    • Ερμηνείες 7
    • Παραγωγή 8
    • Κριτική Χρηστών (11 Ψήφοι) 5.3
    Διαφημίσεις
    Μοιραστείτε. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Λήδα Ειρήνη Αδάμου

    Χαίρετε! Με λένε Λήδα και το όνειρο μου ήταν πάντοτε να ασχοληθώ με μια κάμερα! Καθότι δε διέθετα βέβαια το ταλέντο του σκηνοθέτη, αποφάσισα να κινηθώ διαφορετικά και να ερμηνεύω αυτό που θέλει να μου δείξει ο σκηνοθέτης. Κατά την πορεία μου αυτή συνειδητοποίησα, πως η ερμηνεία ή αλλιώς η κριτική μιας ταινίας, κάθε άλλο παρά υπόθεση υποκειμενική(ανάλογα δηλαδή με την οπτική ματιά του καθενός) είναι! Υπάρχει επομένως μια κατ’ ουσία αντικειμενικότητα στο πως μπορεί να προσεγγίσει κανείς ένα φιλμ. Προσωπικά πιστεύω πως τρεις είναι οι οπτικές του: α) το βλέμμα του σκηνοθέτη β) το βλέμμα του μεμονωμένου θεατή και γ) το βλέμμα του κοινού. Συνεπώς, μόνο μέσα από τη σύνθεση των τριών αυτών οπτικών είναι, κατά τη γνώμη μου, πιθανό να προσεγγίσει κάποιος την αλήθεια, που αντανακλά μια ταινία…

    Σχετικα Αρθρα

    Πρώτη Ματιά Στο “Oppenheimer” Του Christopher Nolan

    24/01/2022

    Τρίτο Trailer Από Το “The Batman”

    28/12/2021

    Νέο Trailer Από Το “Death on the Nile”

    23/12/2021

    Trailer Από Το Δραματικό “Belfast”

    22/10/2021
    Σχολιάστε

    Τα σχόλια έχουν κλείσει.

    • Αφιερωματα

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Μαΐου

    03/05/2022

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Μάιο

    02/05/2022
    Διαφημισεις
    • Μουσικα Φιλμ

    Trailer Από Το Ντοκιμαντέρ “Moonage Daydream”

    24/05/2022
    Διαφημισεις
    • Ταινιες Μικρου Μηκους

    Τρείς Νέες Ταινίες Μικρού Μήκους Από Το Netflix

    21/02/2022
    Διαφημισεις
    Τελευταια Αρθρα

    Trailer Από Το Θρίλερ Τρόμου “Abandoned”

    27/05/2022

    Πρώτο Trailer Από Την Τηλεοπτική Σειρά του “Willow”

    27/05/2022

    Trailer Από Την Νέα Σειρά “Andor” Του Star Wars

    27/05/2022

    Ray Liotta 1954 – 2022

    26/05/2022
    Κριτικές
    8.0

    Κριτική Στη Πρώτη Σεζόν Της Σειράς “Severance”

    11/04/2022
    7.5

    Κριτική Στη Σειρά Τρόμου “Chapelwaite”

    26/10/2021
    7.5

    Κριτική Στην Τηλεοπτική Σειρά “Katla” Του B. Kormakur

    25/06/2021
    7.5

    Κριτική Στο “Shadow And Bone” Του Netflix

    03/05/2021
    Σχετικα

    Η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή των άρθρων του cinemode.gr μπορεί να γίνεται χωρίς την συγκατάθεση μας, αν και εφόσον στην σελίδα όπου δημοσιεύονται αναφέρεται ξεκάθαρα η πηγή του αυθεντικού άρθρου, με link που οδηγεί στο site μας. [π.χ Πηγή: www.cinemode.gr/link-του-αρθρου-μας]

    Ολα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο cinemode.gr είναι πρωτότυπα και όχι αναδημοσιεύσεις, με εξαίρεση τα αποσπάσματα συνεντεύξεων και τις υποθέσεις-πλοκές ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών, που έχουν μεταφραστεί απο τα επίσημα ξενόγλωσσα κείμενα των στούντιο παραγωγής ή τις επίσημες ελληνικές εταιρείες διανομής. Πολλές απο τις εικόνες των άρθρων είναι δικής μας γραφιστικής δημιουργίας και η χρήση τους απο τρίτους, χωρίς την απόδοση πηγής δεν επιτρέπεται.

    Facebook Twitter
    © 2022 Cinemode.gr

    Γράψτε τον όρο και πατήστε Enter για την αναζήτηση. Πατήστε Esc για να ακυρώσετε.