Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Cinemode.grCinemode.gr
    Facebook X (Twitter)
    • Home
    • Cinema
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
      • CINEMA ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
    • Movie Trailers
    • Τηλεοπτικές Σειρές
      • ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΩΝ
      • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Μικρού Μήκους
    • Music Films
    • Contact
    Cinemode.grCinemode.gr
    Home»Cinema»Η Δραματική Πτώση Της Τηλεθέασης Των Oscars
    Η Κατρακύλα Της Τηλεθέασης Των Oscars
    Cinema

    Η Δραματική Πτώση Της Τηλεθέασης Των Oscars

    CinemodeΑπό Cinemode12/02/2020Δεν υπάρχουν Σχόλια

    Η 92η Απονομή των Βραβείων Oscar σημαδεύτηκε απο δυο γεγονότα. Το πρώτο ήταν η μεγάλη και απρόσμενη νίκη του “Parasite” του Bong Joon ho, το πρώτο ξενόγλωσσο φίλμ που απέσπασε το Oscar Καλύτερης Ταινίας στην ιστορία του θεσμού. Το δεύτερο και πιο ενδιαφέρον, ήταν η δραματική πτώση της τηλεθέασης των Oscars, ενα αρνητικό ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού, που κυμάνθηκε στα 23.6 εκατομμύρια τηλεθεατές.

    Γιατί όμως το αμερικανικό κοινό έχει γυρίσει εδώ και χρόνια την πλάτη σε ενα θεσμό που κάποτε ήταν ενα τεράστιο τηλεοπτικό γεγονός? Οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι και στην συνέχεια θα προσπαθήσουμε να τους απαριθμήσουμε, για να δούμε πως ενα περιζήτητο τηλεοπτικό προϊόν που το 1998 είχε 57 εκατομμύρια τηλεαθεατές, πλέον δεν καταφέρνει να ξεπεράσει ούτε τα 25 εκατομμύρια.

    Ο πρώτος και πιο σημαντικός είναι τα υποψήφια για βράβευση φίλμ. Τα τελευταία χρόνια, η επιλογή των υποψήφιων για βράβευση ταινιών γίνεται με περίεργα κριτήρια, που πολλές φορές φορές ξεφεύγουν απο τον χώρο του θεάματος και πολλές φορές εξυπηρετούν διάφορες κοινωνικοπολιτικές και λομπίστικες σκοπιμότητες. Αποτέλεσμα αυτού, είναι αντιεμπορικές, επιτεδευμένες και κατασκευασμένες “Oscar Baits” ταινίες να κατακλύζουν τις υποψηφιότητες. Ταινίες που μπορεί να θίγουν διάφορα σημαντικά και επίκαιρα θέματα, αλλά δεν καταφέρνουν να συνδυάσουν το θέαμα και την ουσία. Στην τελική, γιατί κάποιος να κάτσει να παρακολουθήσει την τελετή, όταν καμία απο τις υποψήφιες ταινίες δεν τον “τράβηξε” στο σινεμά?

    Ενας δεύτερος λόγος είναι η υπερβολική σημασία που κάποιοι έχουν δώσει στον θεσμό, κάτι που έχει μετατρέψει τον θεσμό απο ενα ψυχαγωγικό τρίωρο σε ενα κουραστικό χώρο πολιτικής και φυλετικής αντιπαράθεσης, για το ποιός θα παρουσιάσει την τελετή, τι χρώμα και τι φύλο πρέπει να έχει, και ποιά πρέπει να είναι η ποσόστωση ανδρών-γυναικών και μαύρων-λεύκων στις υποψηφιότητες. Χαλαρώστε παιδιά, μιλάμε για ταινίες και στην τελική, καμία βράβευση στα Oscar δεν πρόκειται να αλλάξει τις ανισότητες που μαστίζουν τις σύγχρονες κοινωνίες.

    Ενας τρίτος λόγος, είναι οτι απλά μια τελετή με πλούσιους ανθρώπους που αλληλοβραβεύονται είναι πλέον κάτι το βαρετό και ίσως προκλητικό, σε μια εποχή όπου πολλοί άνθρωποι ζούν στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης.

    Ο τέταρτος και τελευταίος λόγος είναι οτι πλέον έχουν αλλάξει οι συνήθειες του κοινού. Πλέον το κοινό μπορεί να αποφασίσει τι θα δεί και πότε θα το δεί, έχοντας (σχεδόν) άπειρες επιλογές μέσα απο τις υπηρεσίες streaming, που έχουν αποκόψει τους τηλεθεατές απο την ζωντανή ροή προγράμματος με τις κουραστικές διαφημίσεις και τους έχουν δώσει τα κλειδιά για την οικειακή ψυχαγωγία. Αλήθεια, γιατί κάποιος να “παλουκωθεί” τρείς ώρες παρακολουθώντας μια βαρετή και αποστειρωμένη τελετή βραβεύσεων (που πλέον στερείται των αστέρων του παρελθόντος), ενώ την ίδια ώρα θα μπορούσε να βλέπει την αγαπημένη του σειρά στο Netflix, το Amazon Prime, το Disney+ ή όπου αλλού?

    Συνοψίζοντας και πέρα απο τους λόγους που αναφέραμε, η αλήθεια είναι πως γενικότερα οι απονομές βραβείων αποτελούν πλέον ενα παλαιό τηλεοπτικό προϊόν, κάτι που αποτυπώνεται και στην πτώση της τηλεθέασης που παρουσίασαν τόσο οι Χρυσές Σφαίρες, όσο και τα φετινά Βραβεία Grammy και αν οι παραγωγοί αυτών των προγραμμάτων δεν φροντίσουν να αφουγκραστούν τις νέες τάσεις, τότε θα καταλήξουν να βλέπουν αυτές τις τελετές μόνοι τους…

    Διαφημίσεις
    Μοιραστείτε. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Cinemode
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Μια εναλλακτική ματιά στο χώρο της ψυχαγωγίας, με λίγα λόγια και πολλά "έργα".

    Σχετικα Αρθρα

    Ξεκινά Γυρίσματα Το Remake Του “Highlander”

    23/06/2025

    Το “Elden Ring” Στον Κινηματογράφο

    16/06/2025

    Οι Νικητές Των Βραβείων Oscar 2025

    03/03/2025

    Οι Υποψηφιότητες Των Βραβείων Oscar 2025

    23/01/2025
    Σχολιάστε

    Τα σχόλια έχουν κλείσει.

    • Αφιερωματα TV

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Οκτωβρίου

    29/09/2025

    Οι Νέες Τηλεοπτικές Σειρές Του Σεπτεμβρίου

    01/09/2025
    • Αφιερωματα Ταινίες

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Οκτώβριο

    03/10/2025

    Οι Νέες Ταινίες Που Θα Δούμε Στο Σπίτι Τον Σεπτέμβριο

    06/09/2025
    Διαφημισεις
    • Μουσικα Φιλμ

    Trailer Από Το Μουσικό Φιλμ “Depeche Mode M”

    17/09/2025
    Διαφημισεις
    • Ταινιες Μικρου Μηκους

    Ταινία Μικρού Μήκους: “Portrait of God”

    12/07/2025
    Διαφημισεις
    Τελευταια Αρθρα

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “Amadeus”

    14/10/2025

    Trailer Από Το Θρίλερ “Send Help”

    14/10/2025

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “All Her Fault”

    10/10/2025

    Trailer Από Τη Νέα Σειρά “Wonder Man”

    10/10/2025
    Κριτικές
    8.1

    Κριτική Στο “American Primeval”

    27/01/2025
    8.0

    Κριτική Στο “The Day of the Jackal”

    27/12/2024
    8.8

    Κριτική Στο “Shogun” Του FX

    13/05/2024
    6.8

    Κριτική Στο “The Killer” Του David Fincher

    14/11/2023
    Σχετικα

    Η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή των άρθρων του cinemode.gr μπορεί να γίνεται χωρίς την συγκατάθεση μας, αν και εφόσον στην σελίδα όπου δημοσιεύονται αναφέρεται ξεκάθαρα η πηγή του αυθεντικού άρθρου, με link που οδηγεί στο site μας. [π.χ Πηγή: www.cinemode.gr/link-του-αρθρου-μας]

    Ολα τα κείμενα που δημοσιεύονται στο cinemode.gr είναι πρωτότυπα και όχι αναδημοσιεύσεις, με εξαίρεση τα αποσπάσματα συνεντεύξεων και τις υποθέσεις-πλοκές ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών, που έχουν μεταφραστεί απο τα επίσημα ξενόγλωσσα κείμενα των στούντιο παραγωγής ή τις επίσημες ελληνικές εταιρείες διανομής. Πολλές απο τις εικόνες των άρθρων είναι δικής μας γραφιστικής δημιουργίας και η χρήση τους απο τρίτους, χωρίς την απόδοση πηγής δεν επιτρέπεται.

    Facebook X (Twitter)
    © 2025 Cinemode.gr

    Γράψτε τον όρο και πατήστε Enter για την αναζήτηση. Πατήστε Esc για να ακυρώσετε.