Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

0

"Αγγλία, 1800 μ.Χ: Η Emma Woodhouse είναι μια κακομαθημένη «ευγενής»! Παράλληλα με οτιδήποτε οξύμωρο την χαρακτηρίζει, η Emma ξεκινά, στην πορεία της προς την ενηλικίωση, να ανακαλύπτει έννοιες όπως «φιλία» ή και «έρωτας» και λοιπές «ανώτερες αξίες», που δύνανται να εξισορροπήσουν τον πάλαι ποτέ χειριστικό της χαρακτήρα…"

Αυτό που είναι ανεπανάληπτο στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Autumn de Wilde, ανάμεσα στις σωρηδόν, απόπειρες της μεταφοράς της νουβέλας της Jane Austen στο κινηματογραφικό πανί, είναι φυσικά η όλη παραγωγή του φιλμ με highlight τα εκκεντρικά κοστούμια και οι ερμηνείες τόσο της πάλαι ποτέ Witch, Anya Taylor-Joy όσο και της εξίσου συγκλονιστικής Mia Goth!

Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

Από την αντίπερα όχθη, το σενάριο της Eleanor Catton, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα "Emma", της Jane Austen (1815) και επικεντρωμένο στην εποχή ενός εκφυλισμένου «ρομαντισμού», που ήδη έχει διαδεχτεί η επανάσταση, προσπαθεί να κερδίσει με έναν “all time classic” τρόπο, τις εντυπώσεις. Υπάρχει συγκεκριμένα η εξής αναφορά μιας επαναστατικής ρητορικής ενός πρώιμου φεμινιστικού λόγου, που συνοψίζεται λίγο ως πολύ, στην εξής «χαριτωμένη» φράση της Emma Woodhouse: «Λίγο πριν οι έξυπνες γυναίκες πρυτανεύσουν, τον πρώτο λόγο έχουν οι ωραίες».

Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

Η σκηνοθεσία πάλι, του ταλαντούχου κατά τ’ άλλα de Wilde, αναλώνεται στο να μας καταδεικνύει πόσο ροζ είναι ο «κόσμος» της Emma και ταυτόχρονα πόσο χειριστικός εντός ενός παραδεισένιου πλαισίου, ο οποίος βρίθει από μηχανορραφίες, των οποίων τα νήματα η «ευγενική» παρουσία της Woodhouse κινεί, για να βρεθεί αργότερα μπλεγμένη στις ίδιες της τις πλεκτάνες! Το πόσο «ανεγκέφαλα», τύπου αυτοκαταστροφικά, θύματα υπήρξαν οι ευγενείς, το έχουμε επανειλημμένα κατανοήσει (με highlight το Dangerous Liaisons του Stephen Frears). Εν προκειμένω δεν κάνει συνεπώς το φιλμ "Emma", την διαφορά…

Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

Όποιος πάλι προσπαθήσει να κατανοήσει πως πίσω από την φαινομενικά άπληστη εικόνα της Emma, κρύβεται ένα άτομο με αγνά κίνητρα και ένα υγιές πλάνο για τον κόσμο, θα απολαύσει εν μέρει την ταινία. Παρακολουθώντας κανείς πως το χειριστικό που την διακρίνει θα εξασθενίσει, όταν βρεθεί αντιμέτωπη με έννοιες όπως η φιλία ή και ο έρωτας, θα την εκτιμήσει σαφώς περισσότερο. Έννοιες που η Emma θα χειριστεί πλέον ως μοχλό μιας αυτεξούσιας εξελικτικής διαδικασίας, που θα την μεταμορφώσει «από στρίγγλα σε αρνάκι».

Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

Η αναγωγή μάλιστα της «φιλίας» (αδελφότητας αλλιώς) σε ανώτερη ακόμα διαδικασία και από την δικαιοσύνη, υπήρχε κατά κύριο λόγο στους κύκλους των «ευγενών», στοιχείο που σκιαγραφείται άρτια στο "Emma", με το φιλμ να κερδίζει και τους παραπάνω πόντους του απ’ αυτό!

Κριτική στο "Emma" Του Autumn de Wilde

Τέλος, οι ερμηνείες κλέβουν την παράσταση με πρωταγωνιστές τους, Anya Taylor-Joy ("The VVitch"), Billy Nighy ("The Constant Gardener"), Josh O’Connor ("The Crown"), Mia Goth ("Nymphomaniac: Vol. II", “High Life”), Johnny Flynn, Gemma Whelan ("Game of Thrones"), Callum Turner (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) και Tanya Reynolds.

Το "Emma" κυκλοφορεί ήδη στις σκοτεινές αίθουσες, από τις 27 Φλεβάρη…

Δείτε το trailer:

7.8 Awesome
  • Σκηνοθεσία 7
  • Σενάριο 7
  • Ερμηνείες 8.5
  • Παραγωγή 8.5
  • Κριτική Χρηστών (1 Ψήφισαν) 6.5
Μοιραστείτε.

About Author

Λήδα Ειρήνη Αδάμου

Χαίρετε! Με λένε Λήδα και το όνειρο μου ήταν πάντοτε να ασχοληθώ με μια κάμερα! Καθότι δε διέθετα βέβαια το ταλέντο του σκηνοθέτη, αποφάσισα να κινηθώ διαφορετικά και να ερμηνεύω αυτό που θέλει να μου δείξει ο σκηνοθέτης. Κατά την πορεία μου αυτή συνειδητοποίησα, πως η ερμηνεία ή αλλιώς η κριτική μιας ταινίας, κάθε άλλο παρά υπόθεση υποκειμενική(ανάλογα δηλαδή με την οπτική ματιά του καθενός) είναι! Υπάρχει επομένως μια κατ’ ουσία αντικειμενικότητα στο πως μπορεί να προσεγγίσει κανείς ένα φιλμ. Προσωπικά πιστεύω πως τρεις είναι οι οπτικές του: α) το βλέμμα του σκηνοθέτη β) το βλέμμα του μεμονωμένου θεατή και γ) το βλέμμα του κοινού. Συνεπώς, μόνο μέσα από τη σύνθεση των τριών αυτών οπτικών είναι, κατά τη γνώμη μου, πιθανό να προσεγγίσει κάποιος την αλήθεια, που αντανακλά μια ταινία…

Τα σχόλια έχουν κλείσει.