Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

0

"Κατάλαβε αυτό, όταν σκύβουμε τα κεφάλια μας, εδώ έξω, είμαστε όλοι φυλακισμένοι (“Understand this, when we lay our heads down , out here, we ‘re all prisoners)…
Captain Joseph J. Blocker

ΗΠΑ, 1892: Λίγα χρόνια μετά τον αιματηρό εμφύλιο, ο Joseph Blocker ένας λοχαγός του αμερικάνικου εθνικού στρατού αναλαμβάνει να φτάσει ασφαλής στον προορισμό του στην Montana, ο αρχηγός της φυλής των Cheyenne, ονόματι Yellow Hawk. Η υποχρεωτική συμπόρευση των δύο πάλαι ποτέ αντιπάλων, δεν θα ανασύρει απλά τις μνήμες της γενοκτονίας των γηγενών φυλών από τους κατακτητές, καθώς και το τίμημα που αυτή ενέχει, αλλά θα φέρει και τα πάνω-κάτω στη σχέση των δύο αντρών, ανατρέποντας τα «στερεότυπα» που είχε δημιουργήσει στο μυαλό του, ο ένας για τον άλλο…"

Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

Το "Hostiles", η νέα ταινία του Scott Cooper, είναι ένα πολύ «ρομαντικό» φίλμ, ίσως πολύ περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε. Ξεπερνά τα όρια όχι μόνο μιας ομολογουμένως ιστορικά λάθος κίνησης, από πλευράς των Ευρωπαίων να ξεπαστρέψουν τους ιθαγενείς πληθυσμούς, οι οποίοι διέμεναν και είχαν αναπτύξει πολιτισμό στα πλαίσια της νέας ηπείρου που τους υποδέχτηκε, αλλά και τα ίδια τα όρια της συγχώρεσης και της ενότητας, τα οποία συνιστούν κατά τον σκηνοθέτη (και σεναριογράφο) το κεντρικό νόημα της ταινίας.

Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

Είτε «προκλητική» είτε «άκυρη» λοιπόν η ταινία με πρωταγωνιστή τον βραβευμένο με Oscar Christian Bale και τον Cherokee ηθοποιό Wes Studi, καταφέρνει τελικά να μας τα «ισοπεδώσει» μια χαρά όλα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως στην ουσία δεν υπάρχουν θύτες και θύματα και όλοι οι πρωταγωνιστές είναι έρμαια της άτιμης της τύχης τους!

Παρόλα αυτά, το σενάριο του "Hostiles", το οποίο υπογράφει ο ίδιος ο Cooper, είναι αρκετά «βατό», τόσο που μας επιτρέπει έτσι να απολαύσουμε δύο ώρες και ένα τέταρτο ενός παραμυθιού (σε αντίθεση μ’ ό, τι είχαμε την τύχη να διδαχτούμε στα παιδικά μας χρόνια, ως μικροί ρεαλιστές) ειρηνικής συνύπαρξης (εν μέρει) των καουμπόηδων με τους ινδιάνους!

Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

Να σημειώσουμε βέβαια εδώ, πως υπάρχουν αρκετές στιγμές στην ταινία που αντανακλούν τις δηλώσεις έμπρακτης μετάνοιας από την πλευρά των σε όλους μας γνωστών «θυτών» της υπόθεσης (από κακό κάρμα μέχρι θεία δίκη μπορείς να πεις μερικά απ’ αυτά που διαδραματίζονται στην ταινία σε βάρος των λευκών), δηλώσεις που και πάλι δεν αρκούν, όταν οι καλοί γηγενείς Cheyenne «θυματοποιούνται» στο μέγιστο βαθμό και όσοι πάλι αντιστέκονται, όπως οι Comanche, συνιστούν τους «κακούς» της υπόθεσης. Μάλιστα τα νερά θολώνουν ακόμη περισσότερο, στην ταινία του Cooper, όταν οι καλοί Cheyenne ενώνονται με τους καλούς καουμπόηδες για να αντιμετωπίσουν τους κακούς Comanche και αργότερα τους κακούς καουμπόηδες (ισότιμα πράγματα)!

Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

Παρά ταύτα η κινηματογράφηση του "Hostiles", την οποία επιμελήθηκε ο Masanobu Takayanagi είναι (ό, τι και να λέγεται) αρκετά καλή, καταφέρνοντας να μας μεταφέρει κυριολεκτικά στην περιπλάνηση των δύο άσπονδων εχθρών, πάλαι ποτέ (από την μεριά του ο καθένας) σφαγέων, στην Άγρια Δύση, από ένα απόμερο στρατιωτικό φυλάκιο στο New Mexico στην γενέτειρα του Cheyenne “Yellow Hawk”, Montana!

Κριτική: "Hostiles" Του Scott Cooper

Οι ερμηνείες πάλι παραμένουν, λόγω της εμμονής στην υπερβολή (ίσως και σε μια στρέβλωση) σχετικά αδιάφορες, παρά το κατά τ’ άλλα πλούσιο cast το οποίο απαρτίζουν οι ηθοποιοί Christian Bale, Rosamund Pike, Wes Studi, David Midthunder, Xavier Horsechief, Scott Shepherd, Rory Cochrane, John Benjamin Hickey, Stafford Douglas, Stephen Lang, Jonathan Mayors, Q'orianka Kilcher, Tanaya Beatty, Jesse Plemons, Timothée Chalamet, και Peter Mullan

Το "Hostiles" κυκλοφορεί απο εχθές στις ελληνικές αίθουσες...

Δείτε το trailer:

7.1 Awesome
  • Σκηνοθεσία 7
  • Σενάριο 7
  • Ερμηνείες 7
  • Παραγωγή 7.5
  • Κριτική Χρηστών (15 Ψήφισαν) 6.8
Μοιραστείτε.

About Author

Λήδα Ειρήνη Αδάμου

Χαίρετε! Με λένε Λήδα και το όνειρο μου ήταν πάντοτε να ασχοληθώ με μια κάμερα! Καθότι δε διέθετα βέβαια το ταλέντο του σκηνοθέτη, αποφάσισα να κινηθώ διαφορετικά και να ερμηνεύω αυτό που θέλει να μου δείξει ο σκηνοθέτης. Κατά την πορεία μου αυτή συνειδητοποίησα, πως η ερμηνεία ή αλλιώς η κριτική μιας ταινίας, κάθε άλλο παρά υπόθεση υποκειμενική(ανάλογα δηλαδή με την οπτική ματιά του καθενός) είναι! Υπάρχει επομένως μια κατ’ ουσία αντικειμενικότητα στο πως μπορεί να προσεγγίσει κανείς ένα φιλμ. Προσωπικά πιστεύω πως τρεις είναι οι οπτικές του: α) το βλέμμα του σκηνοθέτη β) το βλέμμα του μεμονωμένου θεατή και γ) το βλέμμα του κοινού. Συνεπώς, μόνο μέσα από τη σύνθεση των τριών αυτών οπτικών είναι, κατά τη γνώμη μου, πιθανό να προσεγγίσει κάποιος την αλήθεια, που αντανακλά μια ταινία…

Τα σχόλια έχουν κλείσει.