Κριτική: «11.22.63»

0

«Το ‘11.22.63’ εστιάζει στον Jake, ένα μετριοπαθή δάσκαλο Αγγλικών που ύστερα απο την ανακάλυψη μιας χρονοπύλης που οδηγεί στις 9 Σεπτεμβρίου του 1958, θα αναλάβει πολύ διστακτικά να αποτρέψει την δολοφονία του Προέδρου John F. Kennedy, που συνέβη στις 22 Νοεμβρίου του 1963. Ομως η αποστολή του απειλείται απο τον Lee Harvey Oswald, ένα ερωτικό φλέρτ και το ίδιο το παρελθόν που δεν επιθυμεί την αλλαγή…»

Η 25η τηλεοπτική μεταφορά βιβλίου ή ιστορίας του Stephen King ξεκίνησε με δυο ντεσαβαντάζ: το κακό προηγούμενο των τηλεοπτικών μεταφορών των έργων του King και την απειρία του Hulu στην παραγωγή τηλεοπτικών σειρών. Ξεκινώντας την παρακολούθηση της σειράς όμως, αμέσως διακρίναμε ότι τα δυο προαναφερθέντα στοιχεία δεν θα αποτελούσαν εμπόδιο στην τηλεοπτική σειρά του J.J. Abrams, καθώς το επίπεδο παραγωγής ήταν αξιοπρεπές και η όλη προσπάθεια αρκετά πιο σοβαρή απο τις προηγούμενες υλοποιήσεις.

Η ιστορία είναι απλή και συνάμα πολύπλοκη: ένας καλοπροαίρετος καθηγητής Αγγλικών έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει στο παρελθόν και να αποτρέψει την δολοφονία του Προέδρου John F. Kennedy, κάτι που αυτονόητα σημαίνει την αλλαγή του μέλλοντος πρός το καλύτερο. Κάτι που δεν κατάφερε με επιτυχία ο φίλος του Al Templeton, ο άνθρωπος που ανακάλυψε την μυστηριώδη πύλη και που πλήρωσε με την ίδια του τη ζωή την αποτυχία της αποστολής. Σε κακή ψυχολογική κατάσταση απο το πολύ πρόσφατο διαζύγιο του, ο Jake παίρνει τη θέση του Al και μέσα σε μια στιγμή μεταβαίνει απο το 2016 στο 1958, την αρχή των περίφημων sixties, μια εποχή που πάντα «έγραφε» όμορφα στην οθόνη. Ένα γεγονός που οι παραγωγοί της σειράς αξιοποιούν στο έπακρο, δημιουργώντας μια ρεαλιστική και όμορφη αισθητικά αναπαράσταση.

Ξεπερνώντας το αρχικό σόκ της μετάβασης, ο Jake αρχίζει να επικεντρώνεται στην αποστολή του, την αποτροπή της δολοφονίας που έχει σαν βασικούς υπόπτους τον Lee Harvey Oswald και την CIA.

Κριτική: "11.22.63"

Ομως σύντομα αρχίζει να παρεκλίνει ή καλύτερα να αποπροσανατολίζεται, καθώς προσπαθεί να διορθώσει λάθη και αδικίες, ενώ την ίδια ώρα «μπλέκει» και σε ένα ερωτικό φλέρτ με την Sadie, μια πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα που φαντάζει σαν το βάλσαμο για την πληγωμένη απο το διαζύγιο καρδιά του.

Κάπου εκεί όμως κορυφώνονται τα αρκετά σεναριακά προβλήματα της σειράς, που ενώ ξεκινά σαν ένα μεταφυσικό θρίλερ, κατά την διάρκεια της πορείας μεταμορφώνεται πότε σε συνομωσιολογικό θρίλερ και πότε σε ρομαντικό δράμα, προκαλώντας σύγχυση στον τηλεθεατή. Αναλώνοντας πολύ περισσότερο χρόνο απ΄’οτι θα έπρεπε σε στοιχεία που δεν αφορούν την κεντρική υπόθεση, η σειρά φθάνει τελικά στην καταληκτική ημερομηνία που αποτελεί και τον τίτλο της, «11.22.63».

Κριτική: "11.22.63"

Ενα επεισόδιο-επίλογος που φανέρωσε και το κεντρικό νόημα της σειράς, καθώς ο πρωταγωνιστής διαπιστώνει ότι όσο και να προσπαθήσει δεν μπορεί να αποφύγει το πεπρωμένο και αλλάξει το μέλλον πρός το καλύτερο.

Ενα κάπως πρόχειρο τέλος σε μια σειρά που τελικά αποδείχθηκε πως ήταν περισσότερο ένα ρομαντικό δράμα και πολύ λιγότερο ένα μεταφυσικό θρίλερ, καθώς η ιστορία αναλώθηκε περισσότερο στην καταδικασμένη και ανέφικτη ερωτική σχέση του Jake και της Sadie και πολύ λιγότερο στo παρασκήνιο πίσω απο την δολοφονία του Kennedy που στο τέλος παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.

Παρά τα σεναριακά προβλήματα και την μπερδεμένη της ταυτότητα, το «11.22.63» αποτελεί μια αξιόλογη μίνι-σειρά, με όμορφη αισθητική και πολύ καλές ερμηνείες απο το πρωταγωνιστικό δίδυμο των James Franco και Sarah Gadon.

Κριτική: "11.22.63"

Μια αξιόλογη προσπάθεια απο το Hulu, που όμως φαντάζει και σαν μια χαμένη ευκαιρία, καθώς θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε κάτι πιο special, αν χρησιμοποιούσε περισσότερο το μεταφυσικό στοιχείο και το στοιχείο του μυστηρίου, ψήγματα των οποίων είδαμε σε κάποια επεισόδια όπου το εκδικητικό παρελθόν προσπαθεί να εμποδίσει την αποστολή του Jake. Δυο στοιχεία απαραίτητα για μια time-travel ιστορία, που βοηθούν τα μέγιστα στην δημιουργία της απαραίτητης ατμόσφαιρας που η σειρά δυστυχώς δεν διαθέτει στον απαιτούμενο βαθμό.

Το σενάριο της σειράς έχει γράψει η Bridget Carpenter («The Red Road»), ενώ στη θέση των παραγωγών βρίσκονται οι J.J. Abrams, Bryan Burk και Stephen King.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται ο James Franco («Oz the Great and Powerful», «127 Hours»), ενώ πρωταγωνιστούν επίσης οι Sarah Gadon («Dracula Untold», «Enemy»), George MacKay, Chris Cooper, Cherry Jones, Daniel Webber, Kevin J. O’Connor, Lucy Fry, Josh Duhamel.

7.6 Awesome
  • Σκηνοθεσία 7.6
  • Σενάριο 7
  • Ερμηνείες 8
  • Παραγωγή 7.6
  • Κριτική Χρηστών (14 Ψήφισαν) 6.2
Μοιραστείτε.

About Author

Μια εναλλακτική ματιά στο χώρο της ψυχαγωγίας, με λίγα λόγια και πολλά «έργα».

Τα σχόλια έχουν κλείσει.