“Μετά την πρόσφατη απώλεια μνήμης της διάσημης τραγουδίστριας Lila Cassen, η μάναντζερ της Blanca, θα προσλάβει την Violeta, μια άσημη τραγουδίστρια και πιστή φαν της Lila, προκειμένου να την βοηθήσει να επιστρέψει στη σκηνή. Ενώ η «χημεία» των δύο γυναικών θα αποδειχθεί «μαγική», μοναδικό εμπόδιο στην υγιή ωρίμανση της μεταξύ τους σχέσης θα μπει, η κόρη της Violeta, Marta, μια νεαρή κοπέλα με βίαιη συμπεριφορά (αλλά και αυτοκτονικές τάσεις), η οποία θα επιχειρήσει να καπηλευθεί το όνομα της Lila, προς όφελος τόσο της ιδίας όσο και της μάνας της…”
«Δεν υπάρχουν αρχέτυπα στην τέχνη», είχε επισημάνει η Cate Blanchett στο φιλμ “Μανιφέστο” του Julian Rosefeldt (2015). Τη ρήση αυτή δείχνει να αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ο σκηνοθέτης Carlos Vermut, στο παραλίγο αριστούργημα του, “Quien te cantara”…
Ο δημιουργός του “Magical Girl” αναδεικνύει στην ταινία του, το πόσο λεπτά είναι τα όρια μεταξύ του πρώτου «ονόματος» και του πραγματικού καλλιτέχνη, συνταράσσοντας πράγματι τον μικρόκοσμο μας σ’ ό,τι νομίζουμε πως γνωρίζουμε για τον χώρο της μουσικής βιομηχανίας και την τέχνη γενικότερα…
Το έργο του, ισπανικής παραγωγής, θα ήταν όντως ένα από τα καλύτερα της χρονιάς, αν δεν ήταν τόσο εμφανής η αλά Lynch επιρροή, για ζητήματα που έχει ήδη θίξει ο μέγας σκηνοθέτης (βλ. “Mullholand Drive”)…
Βέβαια εδώ ίσως και να επιστρέφουμε στο κεντρικό νόημα της ταινίας του Vermut, περί μη πρωτοτυπίας στην τέχνη! Τόσο τα σκηνικά όμως όσο και η γενικότερη αίσθηση παραμένουν μια «μπουρζουά ανακύκλωση» (με εξαίρεση το σχετικά πρωτοποριακό soundtrack), που (όπως και να έχει) δεν βοηθούν το έργο να απογειωθεί και να περάσει με αριστοτεχνικό τρόπο το μήνυμα, το οποίο ίσως να επιθυμούσε.
Το cast του “Quien te cantara” πλαισιώνεται κυρίως απο γυναίκες, απαρτιζόμενο από τις Eva Llorach, Najwa Nimri, Carme Elias, Natalia de Molina, Carolina Yuste και Catalina Sopelana…
To “Quien te cantara”, θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 20 Δεκέμβρη…
Δείτε το trailer: